۱۳۸۸ مرداد ۲۷, سه‌شنبه

رد پیشنهاد وزارت و تاکید بر بیماری احمدی‌نژاد

Posted on/at ۱:۲۶ by پریچهر

هیچ مدیر آینده‌نگری با دولت کودتا همکاری نمی‌کند، حتی از اصولگرایان

رد پیشنهاد وزارت و تاکید بر بیماری احمدی‌نژاد

یک چهره‌ی دانشگاهی اصولگرا ضمن رد پیشنهاد احمدی‌نژاد برای حضور در کابینه‌ی دهم، رئیس دولت کودتا را یک بیمار توصیف کرد و به او پیغام داد که برای درمان خود به دکتر مراجعه کند.
به گزارش موج سبز آزادی، این استاد سرشناس روانشناسی که سابقه‌ی ریاست یکی از دانشگاههای مهم تهران را در کارنامه‌ی خود دارد، به گروهی از استادان دانشگاه خبر داده که در پاسخ به فرستاده‌ی رئیس دولت گفته است: ایشان به لحاظ تخصص من بیمار است و باید برای درمان خود به دکتر مراجعه کند!
این گزارش حاکی است، استاد دانشگاه مزبور پیشنهاد حضور در کابینه را نیز رد کرده و حضور در سازمان مربوط به حوزه تخصصی خود را بر حضور در دولت دهم ترجیح داده است.
شاید عده ای با خوندن این خبر از خودشون بپرسند که چرا یک استاد سرشناس روانشناسی به دکتر گفته که بره دکتر
تحلیل های سیاسی مناظره احمدی نژاد با آقای موسوی رو زیاد شنیدید و دیدید حالا بشنوید تحلیل روانشناسی این مناظره رو
مکانیزم های دفاعی در مناظره آن شب پر از نفس!
در مورد دکتر برایم جالب بود ! گونه های بر افروخته در اول مناظره ! جمع شدن دستها درون بدن ! کوچک شدن مردمک چشمان ! ( مردمک چشمها پس از عبور از تاریکی و ورود به روشنایی کوچک می شوند ) . می دانید ! گاهی شنیدن سخنانی که دوست ندارید بشنوید چون زیر سوال برده می شوید و باید جواب قانع کننده ای برایش داشته باشید هم این حالت را در شما ایجاد می کند . کسانی که با دستانشان سخن می گویند افراد هیجان طلب و پرخاشگری هستند . افرادی که تشنه ی قدرت و خواستار شناخته شدن هستند علاوه بر حرکت چشمها به دستانشان متوسل می شوند . در برابر سخنان حق شروع به توجیه سازی می کنند ( مکانیزم دفاعی دلیل تراشی ) و در نهایتش انکار بود ! ( متاسفانه انکار هم جزو مکانیزم های دفاعی خود شیفتگی است ) .
در مورد مهندس برایم جالب بود ! نفسی که نمی رسید . دهانی که خشک شده بود . چشمانی که رو به سوی شخص ثالث و یا رو به دوربین متمرکز می شد . ( اینها همه خشمی بود که بر علیه فرد مقابل درون مهندس نهفته بود و سعی در کنترلش داشت ، خشمی که فرو خورده شده بود ! و برای کنترلش به چشمانی خیره نمی شد که از آنها گله مند بود ) ! این یکی از اصول غلبه بر فرد مقابل است ! ( مکانیزم دفاعی والایش یا تصعید را با این رفتارش به کار برد ... یعنی به جای تخریب و پرخاش به متانت روی آورد ) و لحن طنز ! ( شوخی یکی از مطلوب ترین مکانیزم های دفاعی است که در گروه مکانیزم های پخته و کامل جای دارد ) .
در مورد دکتر برایم جالب بود ! بینی ای که می خارید . اهانت هایی که بر علیه دیگران چه درست و چه غلط زده می شد . تهدیدات کودکانه ای که با لحنی کودکانه صورت می گرفت ! اینها همه فرافکنی بودند ! ( فرافکنی یکی از مکانیزم های دفاعی رایج در بین افراد است ) . لبخند زدن یکی از روش های فرو خوردن خشم و پنهان سازی اضطراب است !! آن هم لبخندی مایل به پوزخند ... وقتی کسی رو به باخت باشد لبخند می زند ... لبخند داریم تا لبخند ... این لبخند ، پوزخند بود ... اما پوزخند باخت بود بر علیه خود شخص !! ( یعنی من به خودم پوزخند می زنم ولی در واقع این پوزخندم رو به سوی توست ... طوری که همگان فکر کنند به تو پوزخند می زنم ) . وقتی گفته شد " ما اعتبارمان در سطح بین الملل از بین رفته و با هیچ کدام از کشورهای منطقه ارتباط نداریم " دکتر گفت : در طول چهار سال شصت دولت به این کشور وارد شده که این در طول تاریخ سی ساله بی سابقه بوده !!! ( این هم یعنی آرمانی سازی که باز هم جزو مکانیزم های دفاعی خود شیفتگی جای دارد ) .
در مورد مهندس برایم جالب بود ! وقتی به همسرشان اهانت شد نشان داد که چقدر به همسرشان علاقه مندند ... چون تا بدان هنگام دستی را تکان نداده و به فرد مقابل ننگریسته بود ... اما با تحکمی که نشان از علاقه ی ایشان و همچنین غرورشان داشت جواب محکم خود را داد !
در مورد دکتر برایم جالب ترین بود ! که برای نجات از باخت به حمله پرداخت . هر یازده تن را در زمین فوتبال همچون موشکی به حمله وا داشت ! حتی دروازه بانش را ! و آن دروازه بان همان دو حمله ی ایشان بین سخنان مهندس بود ! حمله به چند نفری که غایب بودند به دلیل اینکه از فرد مقابل حمایت می کنند پس او هم مثل آنهاست و باید به فرد مقابل حمله کرد ( مکانیزم دفاعی جا به جایی ... متاسفانه مکانیزم نوروتیک است ) و در نهایت تکرار این جمله در هر بار شروع بود " آقای مهندس من به شما علاقه دارم " . ( این هم مکانیزم دفاعی وارونه سازی بود ... یعنی من از شما متنفرم ) .
برد آنجایی صورت گرفت که ، مهندس گفت : بین صحبت های من حرف نزنید !!
****
این نوشته ها را بر حساب طرفداری یا انگ زدن نگذارید ... هر کسی به موضوعی از دید خودش می نگرد !!! این دید من بود ... خیلی ها خیلی حرفها را شنیدند و می شنود که من نشنیده و ندیده ام ... اما ، برایم هزاران بار حالب است که همیشه برد " با منطق است " نه با " هیجان " !!!
منابع را هم ذکر می کنم که اگر کسی فکر کرد این مکانیزم های ذکر شده من در آوردی هستند به منبع رجوع کند که سالهاست جزو رفرنس های اصلی روان شناسی و روان پزشکی هستند .
نظریه های مشاوره و روان درمانی شفیع آبادی .
روان شناسی مرضی ساراسون / ترجمه نجاریان / جلد اول
خلاصه ی روان پزشکی کاپلان / ترجمه ی پورافکاری / جلد اول
لطفا این مطالب را هم درباره خود شیفتگی فرهنگی و ناکامی قومی مطالعه کنید

4 نظرات:

پریچهر گفت...

سلام
اگه مشكلي داره بگو
اگه قالبت بده بگو عوضش كنم...
منتظرم...
به اميد آزادي سبز...

مسافر گفت...

بادرود به فرزندان اصیل ایران


اگر غوژپشتان مکار بی هویت حاکم بر سرزمین ایران همه دریچه وروزنه ها را ببند تمیتوانند دریچه دلهای اهمند مردمان در بند را ببند
زیرا دعای نیمه شبی دفع صد بلا بکند

دور زمانی نخواهد کشید که این منفوران عالم با روسیاهی در دامن نفرت جهانیان افتاده ودر زیر زباله های از پیش اماده به دستان خودشان مدفون خواهند شد وخون نداها نخواهد گذاشت که شیخان سالوسگر در این عمارت سازی تا ثریا برسند چون بنای پایه گذاری شده ملت در 57 به دست معماران بی معمار به یغما رفت وهنوز هم ان انقلاب ادامه دارد وسی سال است که همان مردم مبارزه میکنند وامروز سنگر را به فرزندانشان سپرده اند که حقوق به تاراج رفته را باز پس بگیرد واین ادامه خواهد یافت که بساط شاه وشیخ هماره از چهره ایران پاک گرددزیرا این دو کریه زشت همیشه این سرزمین را در چنگ خود داشته اند وحالا نوبت اینان است وخورشید رهائی نکبت شکنجه وزنجیر را خواهد پوساند که:
مارا به نیکی یاد کنید که پوسیدیم وپوساندیم ما فرزندان همان مردمانیم که همه متجاوزان را در طول دوران گذشته وحال در گرداب صبر خویش پوسانده ایم واین جانیان دجال وکاریکاتور چنگیزخان که نمیتوانند خودی نشان دهند واز ترس اقدام به بدترین اعمالی میکنند که جانیترین بشر روی زمین از ان دوری میکرد

پاینده ایران زنده باد ازادی

احسان گفت...

تو بلاگفا راحت بود نظر بدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

sara گفت...

ما وبلاگ نویس های معترض به این اوضاع هر دو هفته یک بار یک پست مشترک رو در قالب همین موضوع در یک زمان معین به روز می کنیم و هر روز عضو جدید می پذیریم...اگر مایلید اعلام کنید تا زمان پست بعدی را به شما خبر دهم تا با همراه شوید...منتظر خبرتان هستم...فعلا