۱۳۸۸ مرداد ۱۷, شنبه

حاشیه های سبز بازی افتتاحیه ی لیگ برتر فوتبال

Posted on/at ۳:۴۸ by پریچهر

بازی تیم‌های پیروزی تهران و مس کرمان در اولین هفته لیگ برتر فوتبال، حاشیه‌های زیادی داشت؛ از خالی بودن ورزشگاه و توزیع بلیط مجانی، تا راه ندادن خبرنگاران به کارت خبرنگاری، یا بازداشت تعدادی از تماشاگران، یا دستبندهای سبز دو بازیکن این دو تیم در این بازی و در نهایت جمع شدن پرچم و پارچه نوشته‌های سبز از ورزشگاه!

به گزارش موج سبز آزادی، سعید قرایی خبرنگار ورزشی کرمان در وبلاگ «تک به تیک» حاشیه‌های بازی مس کرمان و پیروزی تهران را شرح داده است که بخش‌هایی از این نوشته وبلاگی را با هم می‌خوانیم:

زمانی که پرسپولیسی ها برای گرم کردن خود وارد زمین چمن ورزشگاه باهنر کرمان شدند از دیدن سکوهای خالی به شدت تعجب کردند.آن ها اصلا عادت نداشتند که برای انجام بازی به یک شهرستان بروند و با سکوهای خالی روبرو شوند که سی درصد ورزشگاه را به خود اختصاص داده باشند! پیش از این کرمانی ها به زمان بازی اعتراض کرده بودند و خواهان جلو افتادن آن بودند.

معمولا رسم بر این است که زمانی پرسپولیس و استقلال به شهرستان ها می روند تا به بازی بپردازند، بازار فروش بلیط در بازار سیاه داغ می شود اما در اتفاقی نادر این بار عکس این ماجرا در کرمان رخ داد!در حالی که کمتر از ۲۰ دقیقه به شروع بازی مس و پرسپولیس در ورزشگاه باهنر کرمان باقی مانده بود برخی از مسئولین زمانی که خلوتی بیش از اندازه ورودی های ورزشگاه و سکوها را دیدند، برای پر شدن ورزشگاه تصمیم گرفتند بلیط های دوهزار تومانی این بازی را به شکل رایگان میان تماشاگران توزیع کنند تا آن ها با تماس با دوستان و آشنایان خود، آن ها را برای ورود به ورزشگاه تشویق کنند!

خبرنگاران حاضر در ورزشگاه باهنر کرمان برای پوشش خبری بازی پرسپولیس و مس مصائب و مشکلات جالبی را برای ورود به ورزشگاه تحمل کردند.در حالی که از سوی تربیت بدنی کرمان کارت های خبرنگاری مخصوصی برای این بازی صادر شده بود، به دلیل ناهماهنگی با نیروهای یگان ویژه و عدم ارائه تصویر این کارت به ماموران، سبب شد که نیروی انتظامی از ورود خبرنگاران به جایگاه مخصوص آن ها جلوگیری کند. اما نکته جالب تر اینکه برخی از مامورین که با این کارت ها آشنایی داشتند برای ورود خبرنگاران به جایگاه به آن ها بلیط های قسمت VIP را دادند تا آن ها مجوز ورود به ورزشگاه را پیدا کنند!

با شروع بازی پرسپولیس و مس در دست برخی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه شهید باهنر کرمان پرچم و پارچه نوشته های سبزی به چشم می خورد که عمدتا شعارهای در وصف امام زمان برروی آن ها درج شده بود.

اما با شروع نیمه دوم هیچ یک از این پرچم ها و پارچه نوشته ها برروی سکو ها به چشم نمی خورد تا اعلام شود آن ها برای جلوگیری از هرگونه شائبه جمع آوری شده اند! البته برخی از بازیکنان دو تیم هم در این بازی از دست بند سبز استفاده کرده بودند که با عدم باز شدن آن ها در نیمه دوم مشخص شد حساسیت ها نسبت به این دست بندها کمتر از روزهای قبل شده است!

با اینکه به دلیل استقبال کم تماشاگران از بازی پرسپولیس و مس، نیروی انتظامی کار راحت تری برای کنترل این بازی داشت اما با این حال تا پیش از شروع بازی تعدادی از تماشاگران خاطی بازداشت شدند.تعداد این تماشاگران تا پیش از شروع بازی به ۱۵ نفر می رسید که علت اصلی بازداشت آن ها به همراه داشتن مواد منفجره و ایجاد هرج و مرج در صفوف خرید بلیط و نداشتن حالت عادی بود! هرچند تعداد رسمی افراد بازداشتی این بازی اعلام نشد اما تا پایان بازی این تعداد افزایش پیدا کرده بود. نیروی انتظامی کرمان به دلیل همزمانی این بازی با جشن های نیمه شعبان تدابیر امنیتی ویژه ای برای کنترل بازی مس برابر پرسپولیس داشت و از چند ساعت قبل از بازی مامورین خود را در اطراف ورزشگاه باهنر مستقر کرده بود. هرچند در این بازی اتفاق خاصی رخ نداد که این نیرو را به دردسر بی اندازد.

«موج سبز آزادی» یادآور می‌شود که برخی وبلاگ‌نویسان و فعالان فضای مجازی پیشنهاد حضور سبزها دراستادیوم و استفاده از فرصت بازی‌های لیگ را مطرح کرده‌اند.

1 نظرات:

ایران من گفت...

بابت خبرها ممنونم...